Enig resultaat

Fireball drank

Fireball Cinnamon Whisky is een mengsel van Canadese whisky, kaneel aroma’s en zoetstoffen die wordt geproduceerd door de Sazerac Company. De basis is Canadese whisky, en de smaak lijkt verder op het snoepje met een gelijkaardige naam, Ferrara Candy Company’s “Atomic Fireball”-snoep.

 

Fireball maakte oorspronkelijk deel uit van een lijn van gearomatiseerde schnaps, ontwikkeld door Seagram in het midden van de jaren tachtig. De verhaallijn van de fabrikant is gedeeltelijk dat het het product was van de inspanningen van een Canadese barman om op te warmen van een Arctische explosie. The Sazerac Company kocht de merkrechten en formule van Seagram in 1989.

Het werd op de markt gebracht als “Dr. McGillicuddy’s Fireball Whisky”. Ogenschijnlijk was de genoemde arts Dr. Aloysius Percival McGillicuddy, naar verluidt beter bekend als “de doodgeschoten arts” die “geboren” was in het jaar 1808.Later, in 2007, werd het product in productie genomen. omgedoopt tot “Fireball Cinnamon Whisky”.

Een artikel van april 2014 in Bloomberg Business Week zei: “Het is ook een van de meest succesvolle drankmerken in decennia. In 2011 was Fireball goed voor slechts $1,9 miljoen aan verkopen in Amerikaanse benzinestations, buurtwinkels en supermarkten, volgens IRI, een Het in Chicago gevestigde marktonderzoeksbureau. In 2013 sprong de omzet naar $61 miljoen, voorbij Jameson Irish whisky en Patrón tequila. het kweken van barmannen, mond-tot-mondreclame en een relatief klein advertentiebudget. Er wordt gezegd dat de sterke stijging van de verkoop in het begin van de heropleving (eind 2011/begin 2012) kan worden toegeschreven aan een inspanning van de basis door Beer Can Alley, een bar in Des Moines, Iowa Country. Verschillende nationale countrymuziek acts traden in deze tijd op in het etablissement en inspireerden meerdere referenties in veel populaire liedjes In 2013 werd het een van de top tien van meest populaire likeuren, ter vervanging van Jose Cuervo tequila. In 2016 meldde Bloomberg dat het merk, met een geschatte omzet van ten minste $150 miljoen in 2015, Jägermeister in populariteit had ingehaald om de best verkopende likeur in de Verenigde Staten te worden.

Met ingang van 2018 Fireball is een van de best verkopende whisky-gerelateerde merken in de Verenigde Staten. Naast de Verenigde Staten en Canada is Fireball nu ook beschikbaar in andere landen. Het label van het merk is ontworpen door Ross Sutherland, die ook labels heeft ontworpen voor Black Magic-rum, Wheatley Vodka en enkele andere merken.

Leeftijd Verificatie

Om de webshop van DrankStunter te mogen bezoeken moet je 18 jaar of ouder zijn. Door op ‘Akkoord’ te klikken verklaar je dat je 18 jaar of ouder bent.

Of

Cheers to the moment
Direct op de hoogte Wij zullen je informeren wanneer het product in voorraad is. Laat hieronder je geldig e-mailadres achter.
Uw e-mailadres Aantal We zullen je adres niet met iemand anders delen.