Veelgestelde vragenContact

Frequently Asked Question

– Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Die kun je dan stellen via ons contactformulier.

Track and Trace

Na de betaling krijg je vanaf 16:00 uur (op de dag van levering) een e-mail met een Track & Trace-code van Instabox.

Is je bestelling reeds verzonden en heb je een track and trace-code van Instabox ontvangen? Dan kun je de status inzien op de website van Instabox.

Nog geen track and trace-code ontvangen?

Vul je bestelnummer hieronder in en klik op de "Volgen" knop om je bestelling te volgen. Deze kun je terug vinden op je ontvangstbewijs en in de bevestigings-e-mail die wij je hebben toegestuurd.

Veelgestelde vragen

FAQ

Bekijk hier de veelgestelde vragen.

Assortiment

Wat betekent de status “In voorraad”
Dit betekent dat het product in voorraad is en op de afgesproken dag kunnen leveren. Voor meer info omtrent levertijd bekijk de FAQ bezorging

Wat betekent de status “Op voorraad – kan nabesteld worden”
Dit betekent dat het product in voorraad is en nadat het product ook nog eens is uitverkocht je alsnog extra kunt bij bestellen. Voor meer info omtrent levertijd bekijk de FAQ bezorging

Wat betekent de status “beschikbaar via nabestelling”
Dit betekent dat het product niet in voorraad is maar wel het product via onze leverancier volgens afspraak tijdig kunnen leveren. Voor meer info omtrent levertijd bekijk de FAQ bezorging

Wat betekent de status “mail mij bij voorraad”
Dit betekent dat het product is uitverkocht en jezelf per e-mail laten informeren wanneer het product in voorraad is.

Klopt de voorraad die wordt getoond op de webshop?
Ja, door middel van de groene tekst “in voorraad” geeft aan of een product voorraad is. Wanneer een product is uitverkocht heeft deze de status “uit voorraad”.

Ik kan een product niet vinden?
Het kan voorkomen dat je een product niet kunt vinden, dan vragen wij om in dat geval een e-mail met productomschrijving naar info@drankstunter.nl te sturen. Onze afdeling inkoop zal dan overwegen of wij het product voor je kunnen opnemen.

Kan ik extra korting krijgen bij het kopen van X aantal hoeveelheid?
Nee, DrankStunter.nl werkt met vaste lage prijzen ongeacht de aantallen.

Mijn Account

Wat is mijn account?
Vanaf mijn account dashboard kun je jouw recente bestellingen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren, wachtwoord en account details bewerken, stunterpunten bekijken, exclusieve kortingsbonnen bekijken, cadeaubonnen terugzien en je verlanglijst bekijken.

Waar kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Als u een account heeft aangemaakt dan kunt u bij mijn account onder het tab accountgegevens je wachtwoord wijzigen.

Waar kan ik mijn factuur en verzend adres wijzigen?
Als je een account heeft aangemaakt dan kun je bij mijn account onder het tab adressenje adres wijzigen.

Kan ik via mijn account een factuur bekijken?
Ja, dit is mogelijk. In mijn account kun je jou facturen bekijken en als PDF downloaden.

Kan ik ook betalen via mijn account?
Ja, dit is mogelijk. Nadat je de bestelling bevestigd hebt en de betaling om wat voor reden dan is afgebroken dan kun je alsnog via mijn account bij bestellingenje bestelling betalen

Kan ik mijn cadeaubon terugzien?
Je kunt de saldo bekijken en een nieuw ontvangen cadeaubon toevoegen.

Waar kan ik mijn gespaarde stunterpunten terugzien?
Via je dashboard bij stunterpunten kun je het volgende terugzien:

  1. Gespaarde punten saldo (waarde in euro’s en totaal verzameld)
  2. Niveau (Junior, Top, Beste Koper en VIP koper)
  3. Rangorde (positie met stunterpunten tegenover 1000+ andere klanten)
  4. Punten geschiedenis (datum, punten bij en punten af en de reden)
  5. Te bereiken doelen (je niveau, mijlpalen en extra punten)
  6. Verdien punten (het schrijven van reviews en uitnodigen van vrienden)
  7. Punten beheren (gespaarde punten omzetten naar kortingsbonnen)

Voor meer info kun je de stunterpunten pagina bekijken.

Bestellen

Wat is de status van mijn bestelling?
Je kunt boven aan de veelgestelde vragen pagina de status van je bestelling inzien. Vul je (order) bestelnummer en factuur e-mailadres in om je status op te vragen. Is je bestelling reeds verzonden? Dan kun je de status inzien op de website van Instabox.

Tot hoe laat kan ik bestellen?
Je kunt 24 uur bestellen. Wanneer je voor 10:00 uur een bestelling plaatst, zal deze dezelfde avond aan je worden aangeboden. *Bekijk de voorwaarden van levertijden en leveren op feestdagen onder de FAQ bezorging

Wat doe ik als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?
Allereerst adviseren wij je om via de track & trace code te kijken of er eventuele verhindering is bij het bezorgen van je bestelling. Geeft de track & trace code aan dat de bestelling is afgeleverd? Dan kan het zijn dat je niet thuis was en dat het pakket bij de buren of bij een servicepunt van Instabox is bezorgd. Een brief van Instabox is niet in alle gevallen van toepassing en verwijzen u dan ook naar de trace code.

Indien het pakket onvindbaar is kun je gebruik maken van ons contactformulier waarin je het ordernummer vermeld, zodat we snel samen met de post kunnen uitzoeken waar je pakket zich bevindt.

Ik zie bij de winkelmand en afrekenen het vakje “Waardebon” staan, wat betekent dit?
Hier kun je de waardebon (kortingscode) invullen die je ontvangen hebt. Bekijk ook wel de kortingscode pagina voor de meest recente kortingen en hoe je deze kunt gebruiken.

Ik heb mijn bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen?
Nadat je jouw bestelling hebt afgerond, ontvang je binnen enkele minuten per e-mail een orderbevestiging. Mocht je na enkele minuten nog geen orderbevestiging hebben ontvangen, controleer dan je spam filter. Mocht je daar ook niets aantreffen dan kun je deze navragen via ons contactformulier.

Betaling

Welke betaalmethodes zijn er allemaal?
Je kunt je bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes aan:

  • Ideal
  • Apple Pay
  • Creditcard
  • Vooruitbetaling
  • Klarna achteraf betalen

Meer informatie over de betaalwijze kun je vinden op pagina betaling.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
De verificatie van de betaling is afhankelijk van de betaalwijze.

  • iDeal betaling, Apple Pay of Creditcard: betaling wordt direct verwerkt
  • Vooruitbetaling per bank: minimaal 1-3 werkdagen

Welke banken bieden een iDeal betaling aan?
Op dit moment wordt iDeal aangeboden door bijna alle Nederlandse banken, vraag bij uw bank na of zij de dienst aanbieden als u het niet zeker weet.

Wat is het bankrekeningnummer van DrankStunter?
Het bankrekeningnummer van DrankStunter is NL62 ABNA 0867 4220 41

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Bij DrankStunter zijn de prijzen altijd inclusief BTW, op de factuur vindt je het betaalde BTW-bedrag terug. Mocht je als ondernemer de BTW dus willen terugvorderen, dan is het mogelijk om dit aan te vragen bij de belastingdienst.

Ontvang ik ook een factuur/ Pakbon?
Ja zeker, deze ontvang je per e-mail. Je kunt ook een PDF bestand downloaden op uw accountpagina. Wij kunnen facturen na het plaatsen van de bestelling en/of verzending van de producten niet meer aanpassen. Bij de bestelling ontvangt je een pakbon in de doos.

Bezorging

Wie bezorgt mijn bestelling?
Instabox bezorgt de bestellingen van DrankStunter

Leveren jullie ook in het buitenland?
Nee, DrankStunter bezorgt vooralsnog alleen in Nederland.

Hoe werkt de bezorging?
Na de betaling krijg je vanaf 16:00 uur (op de dag van levering) een e-mail met een Track & Trace link, zo kunt je zien of het pakket al in de buurt is. Uiteraard kun je tijdens de bestelling naar een ander adres versturen dan het factuuradres, bijvoorbeeld naar je werk. Ook kun je kiezen om het pakket op te halen bij de gratis afhaalpunten. 

Worden er bezorgkosten berekend?
DrankStunter.nl hanteert een vast tarief voor alle verzendingen binnen Nederland. Je betaald standaard € 6,95 per bestelling. Indien je bestelling boven de €175 bedraagt dan zijn de verzendkosten GRATIS

Wat is de levertijd?
Bestel je voor 10.00 uur, dan word je bestelling (met status in voorraad) dezelfde avond door de koerier van Instabox op het door jou gekozen datum en adres aangeboden tussen 17:00 – 22:00 (werk of thuis adres). Heb je gekozen voor producten nabestellen dan wordt je bestelling binnen 4 dagen bezorgd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij jou hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte. Mocht het overhoop voorkomen dat een artikel niet op voorraad is en dus niet op tijd geleverd kan worden, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. 99% van de pakketten wordt volgens schema op de juiste dag aangeboden, maar helaas komt het voor dat er pakketten vertraging oplopen. De kans hierop is erg klein maar helaas niet uit te sluiten.

Wat gebeurt er wanneer je niet thuis ben tijdens bezorging?
Er wordt bij het bevestigen van de bestelling een bezorgdag gekozen. DrankStunter gaat er vanuit dat hier rekening mee wordt gehouden. Als je niet thuis bent op het moment van bezorging dan wordt je pakket de volgende werkdag opnieuw aangeboden.

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven?
Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

Een bestelling wordt pas verzonden als de betaling bij ons binnen is. Betaal je met iDEAL dan is de betaling doorgaans direct binnen.

Wat zijn de openingstijden van de afhaalpunt Den Haag en Rotterdam?
De informatie voor de openingstijden vind je terug op pagina verzenden & retourneren of klik de volgende locatie aan:

Afhaalpunt Den Haag
Afhaalpunt Rotterdam

Cadeaubon

Hoe gebruik ik de cadeaubon?
Bij de ontvangen e-mail kun je de cadeaubon direct toepassen. Bij het klikken op de knop ‘je cadeaubon code toepassen’ wordt je direct doorgestuurd naar de webshop van drankstunter.

Waar kan ik de code toevoegen?
In de winkelwagen of op de afrekenpagina bij “waardebon” kun je de cadeaubon code toevoegen. Deze wordt direct verrekend met de producten in je winkelwagen.

Waar kan ik mijn saldo bekijken?
indien je een account hebt kun je deze terug zien in jouw account onder cadeaubonnen. Nog geen account? Klik hier om een account aan te maken

Moet ik de cadeaubon in een keer besteden?
Nee hoor, dat is niet nodig. Het bedrag kan zowel in delen als in één keer besteed worden, ongeacht de waarde van de bon.

Kan ik de cadeaubon nog ruilen of retourneren?
Een cadeaubon kan zowel online als bij de ophaalpunten niet worden geruild of geretourneerd.

Met welke cadeaubon kan ik bij drankstunter betalen?
Op www.drankstunter.nl kun je alleen betalen met de cadeaubon van drankstunter zelf.

Kan ik met een cadeaubon een ander cadeaubon kopen?
Nee, het is niet mogelijk om met de cadeaubon een ander cadeaubon te kopen.

Ik heb de cadeaubon ontvangen, maar de cadeaubon werkt niet?
Neem dan contact op met onze klantenservice of via de chat en dan kijken we samen naar een oplossing!

Hoe lang is de cadeaubon geldig?
Je cadeaubon is 12 maanden na aankoop geldig.

Stunterpunten

Wanneer krijg ik punten toegewezen
Je krijgt alleen punten toegewezen wanneer je bestelling of betaling is afgerond.

Heb je een korting bon gebruikt? Wanneer een kortingsbon is gebruikt. In plaats daarvan verdien je alleen punten op het totaal min de kortingsbon korting. Bijvoorbeeld: Totaal bestelling €30 min de kortingsbon van €10, dus je verdient alleen punten over €20.

Punten over de bestelling en niet over de bezorgkosten.

Op de volgende manieren kun je stunterpunten verdienen: door het plaatsen van een bestelling, bij het plaatsen van een review over de producten die je besteld hebt, bij het compleet maken van mijn profiel, bij het uitnodigen van anderen en op jouw verjaardag.

Wat kan ik met mijn stunterpunten
Je kunt je gespaarde punten direct inlossen in je winkelmand.
Je kunt je punten omzetten in een kortingsbon.
Het is mogelijk om je punten die je hebt omgezet naar een kortingsbon te delen met vrienden.
Gratis meesparen voor stunterpunten die je kunt inwisselen voor een kortingsbon.
Punten kunnen worden omgezet in een kortingsbon die je zelf kunt gebruiken of kunt delen met anderen.

Hoe kan ik meedoen met het sparen van stunterpunten
Om punten te kunnen sparen dien je een account bij Drankstunter te hebben.
Het aanmaken van een account is geheel gratis, je verdient hier meteen al 5 stunterpunten mee.

Welke niveaus zijn er en wat houdt mijn rangorde in
Je hebt drie niveaus: Junior, Top, Beste Koper en VIP koper. Een niveautje hoger houdt in meer punten voor jou te bereiken doelen.
Dit is jou positie met stunterpunten tegenover 1000+ andere klanten.

Komen de punten te vervallen
Er zit geen vervaldatum op de stunterpunten.
Wanneer je punten hebt omgezet naar een kortingsbon dan verloopt jouw kortingsbon na 365 dagen.

Wat gebeurt er met mijn punten als mijn bestelling geannuleerd of geretourneerd wordt
Wanneer je bestelling wordt geannuleerd of geretourneerd worden de punten van je account verwijderd.

Voor meer info kun je de stunterpunten pagina bekijken.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je dient DrankStunter.nl op de hoogte te stellen van jou retournering door gebruik te maken van ons contactformulier of te e-mailen naar info@drankstunter.nl

Voor meer informatie en de voorwaarden voor retourneren kunt u vinden op de pagina Verzenden & retourneren

Garantie
Heb ik garantie op mijn producten?
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht je van mening zijn dat je ontvangen producten hier niet aan voldoen vragen wij je contact op te nemen met onze klantenservice wij zullen trachten uw aanvraag op werkdagen binnen 24 uur te behandelen.
Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door gebruik te maken van de klachtenformulier.  We proberen uiterlijk binnen 2 werkdagen deze klacht naar tevredenheid af te handelen.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jou klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem contact op voor meer informatie.

Get in touch